8-) Welcome on digitaljockey.it 8-)

Mixars Primo controller

Il posto giusto dove chiedere informazioni sui prodotti di casa Mixars.
Avatar utente
cioce
Livello: DiJ ADMIN
Livello: DiJ ADMIN
Messaggi: 11103
Iscritto il: 23 mar 2009, 12:10
Località: Ferrara
Contatta:

Mixars Primo controller

Messaggio da cioce »

Mixars is proud to announce The PRIMO controller for a forthcoming release of SERATO DJ.

Immagine

The Mixars Primo is the ultimate plug-and-play 2 Channel controller and Mixer for SERATO DJ with exclusive standalone effect section on each channel.

Completely designed at our Headquarters in Italy, PRIMO is the ultimate 2 channel controller for SERATO DJ.

The 6-inch aluminum platter is touch-capacitive with 1 rotational LED and 1 internal Display and offer a low latency scratch experience.

The PRIMO’s new, exclusive and dedicated Effect control on each channel features Filter, Noise, Crush, Gate, delivering to DJs the most amazing sound in SERATO DJ both in standalone mode and when using PRIMO as a mixer.

The PRIMO is the first 2 channel controller in the market with with an Auxiliary input on the front panel making this unit the most complete Dj Controller ever.

The PRIMO’s comprehensive, complete mixer also allows DJ’s to access line & phono inputs as well as an Auxiliary input in the front Panel with dedicated volume control, switchable in to a Combo Input Microphone with independent Tone control and Mic Echo.

The Primo has 16 RGB backlit pads on board for triggering Cue points, Roll, Slicer or Serato Sampler and has a Key Sync button to instantly Sync matching musical keys.

The Mixars PRIMO includes SERATO DJ full version. IN addition, the PRIMO is Serato DVS Upgrade Ready.

Advanced users can custom map most controls to many other third-party audio software or remap controls in SERATO DJ

“The PRIMO is simply the perfect 2-channel controller,” said Tobias Noetzel, Brand coordinator of Mixars

KEY FEATURES
2ch Controller for SERATO® DJ
Performance Pads with Hot Cues, Roll, Slicer, Sampler
Sturdy build quality with Brushed aluminum face plate
Built-in sound card for simple USB connectivity.
100mm Pitch Control
USB powered
Pro Combo Mic input with independent Volume, Tone control and Echo
Large aluminum Jog wheels with On-Jog Display and LED Ring
16 RGB Performance Pads
3 VU-level meter
Cross fader curve adjustment & reverse
Auxiliary RCA Input with dedicated volume
Touch Needle search strip
Multiple inputs and outputs
High quality audio Soundcard
Two headphone outs
Plug and Play with SERATO DJ

U.S. retail pricing for the Primo is $599.00

Availability is Spring 2017 for a forthcoming release of Serato DJ.

https://djworx.com/namm-2017-mixars-pri ... ontroller/
.: CIOCE DJ :.: DigitalJockey.it & DjForum.it Admin / Official Tester / Handyman :.
Rispondo ai messaggi privati solo in caso di segnalazioni importanti, per domande banali usate il forum.
Il saggio consiglia -> Cioce DJ on YouTube & Recensioni DiJ
mg_1978
Livello: DiJ Newbie
Livello: DiJ Newbie
Messaggi: 244
Iscritto il: 23 mar 2009, 12:10
Località: Senigallia
Contatta:

Re: Mixars Primo controller

Messaggio da mg_1978 »

Tutti a copiar da Pioneer insomma :)
Avatar utente
Store
Livello: DiJ Newbie
Livello: DiJ Newbie
Messaggi: 204
Iscritto il: 16 ott 2014, 17:39

Re: Mixars Primo controller

Messaggio da Store »

Bene che sia uscito un controller per Serato a 2 canali con anche la possibilità di dvs e effetti hardware. 600€ mi sembrano però un po' tanti.La posizione della touchstript e' anomala e non capisco perché i pad hanno 4 colori e non 8.
Brown
Messaggi: 15
Iscritto il: 28 ott 2016, 3:15

Re: Mixars Primo controller

Messaggio da Brown »

Considerando che Pioneer non ha presentato una seconda versione (migliorata) del DDJ Sr questo controller potrebbe essere un ottima scelta.
Sono ancora legato al mio Vestax Vci 380 imparagonabile a mio parere con il DDJ SR per Feeling con le Jog wheels, Fader e Uscita Audio.
A primo impatto sembra un ottimo controller, di fascia alta e di ottima qualità. ( non avendo avuto modo di provare nessun prodotto Mixars non ho idea della qualità dei loro prodotti)
Spero in delle buone Jog wheels, motivo per il quale tutti i controller provati fin ora mi hanno sempre deluso

Ci sono aggiornamenti per quanto riguarda la data di messa in commercio?
mg_1978
Livello: DiJ Newbie
Livello: DiJ Newbie
Messaggi: 244
Iscritto il: 23 mar 2009, 12:10
Località: Senigallia
Contatta:

Re: Mixars Primo controller

Messaggio da mg_1978 »

..è vero che esce il 28 febbraio??
Avatar utente
cioce
Livello: DiJ ADMIN
Livello: DiJ ADMIN
Messaggi: 11103
Iscritto il: 23 mar 2009, 12:10
Località: Ferrara
Contatta:

Re: Mixars Primo controller

Messaggio da cioce »

Chiamali e chiedi viewtopic.php?p=161905#p161905
poi facci sapere!
.: CIOCE DJ :.: DigitalJockey.it & DjForum.it Admin / Official Tester / Handyman :.
Rispondo ai messaggi privati solo in caso di segnalazioni importanti, per domande banali usate il forum.
Il saggio consiglia -> Cioce DJ on YouTube & Recensioni DiJ
Brown
Messaggi: 15
Iscritto il: 28 ott 2016, 3:15

Re: Mixars Primo controller

Messaggio da Brown »

Ciao ragazzi, qualcuno possiede questo controller?
Ho letto che molta gente ha riscontrato diversi problemi con Jog, pitch, etc. anche dopo gli aggiornamenti di Serato.
Sono intenzionato a sostituire il mio Denon MC 4000. L'alternativa sarebbe il DDJ Sr (il primo modello però).
dj_krono
Messaggi: 11
Iscritto il: 19 set 2017, 10:03

Re: Mixars Primo controller

Messaggio da dj_krono »

Comprato a Maggio.
Con vari aggiornamenti di firmware sembra abbiano sistemato tutto.
Un gran bel controller, sono molto felice dell'acquisto.
pinguyno
Messaggi: 6
Iscritto il: 25 giu 2016, 9:42

Re: Mixars Primo controller

Messaggio da pinguyno »

Ciao ragazzi, ho formattato il pc ed ho perso sia i Driver 1.16 che il Firmware Update. C'è qlk che me li può mandare tramite mail?
Avatar utente
Tempo
Livello: DiJ Expert
Livello: DiJ Expert
Messaggi: 444
Iscritto il: 26 giu 2016, 11:42

Re: Mixars Primo controller

Messaggio da Tempo »

Rispondi